Briefing

BRIEFING

Elektronikus ügynökségünkkel történő sikeres munka és a hosszú távú együttműködés alapfeltétele többek között a pontos megbízás. A briefing az a dokumentum, amelyben a megbízó tájékoztatja ügynökségünket az általa megrendelendő elektronikus kampány, honlap készítés, SEO kampány stb. paramétereiről, a munkához szükséges információkról. S amely az elvégzett munka kiértékelésekor, elfogadásakor az értékelés viszonyítási alapjaként működik.

Annak érdekében, hogy ez a dokumentum teljeskörű, részletes és mindenre kiterjedő legyen, közös munkánk megkezdése előtt nélkülözhetetlen egy személyes, vagy elektronikus konzultáció! Mivel ügynökségünk ugyanazon piacról több ügyféllel nem rendelkezik, a megbízásnak nemcsak a szorosan vett marketingkommunikációs szempontokat kell tartalmaznia, hanem minden olyan piaci-, márka- és céginformációt, amellyel megbízónk munkáját segíthetjük!

briefing

“A szó elszáll, az írás megmarad”.

Minden megbízás esetén a kinevezett témafelelős tartja a kapcsolatot az ügyféllel, ezért nagyon fontos, hogy a rendelkezésre álló írásos anyagok alapján tudja végezni munkáját. A megbízás tartalmát ezért előzetesen írásos formában is rögzítjük ügyfeleinkkel. Ezt követően a munkában résztvevő minden kollégánkkal alaposan áttanulmányozzuk az egyes elemeket. Ilyenkor merülhet fel a legtöbb kérdés, illetve kérés, melyek a pontos munka érdekében tisztázandók.

A témafelelős ezek alapján elkészíti az úgynevezett rebrifinget, melyet a megbízó felé továbbít. Itt fény derül rá, hogy az ügynökség megfelelően értelmezte-e a megbízást, vagy további finomításokra van még szükség. A megbízás elkészítésének időszakában küszöbölhető ki a legtöbb félreértés. A megfelelő eredmény érdekében fontos, hogy ezen időszakban folyamatos kommunikáció alakuljon ki a megbízó és az ügynökség között.

A briefing központi témái minden esetben az alábbiak:

– Az ügyfél neve, tevékenységének ismertetése a szolgáltatási kör és a piac bemutatásával, ahol a megbízó tevékenységét kifejti.

– A megbízás indoka, célja, minél konkrétabban meghatározva számokban, időintervallumokban

– A termék és a szolgáltatás megjelölése, leírása, előnyei , jelenlegi piaci helyzete, imázsa, a lehetséges versenytársak megnevezése az egyik legfontosabb kiindulási pont!

– A USP megnevezése (Unique Selling Proposition), ami nem más, mint annak meghatározása, hogy a vásárlók miért fogják éppen a mi márkánkat, termékünket, szolgáltatásunkat választani.

– A márka, termék, szolgáltatás hitelességét alátámasztó érvek tisztázása is nélkülözhetetlen.

– A célcsoport, célcsoportszegmensek meghatározása , a “tipikus” vásárló bemutatása jelentősen lecsökkenthetik a kampány költségeit, így erről sem feledkezhetünk meg.

– A pozicionálás kulcsfontosságú stratégiai elem, meghatározza a márka, termék, vagy szolgáltatás elengedhetetlen attitűdjeit, előnyeit különösen megkülönböztető formában kifejezve.

– A kampányidőszak, vagy időszakok meghatározása, az egyes eszközök bevetésének ütemterve, intenzitása

– A kampány marketing céljainak meghatározására szintén nagy hangsúlyt kell fektetnünk! Mit akar a cég elérni, mi az amiben előrébb szeretne lépni, esetleg termék, árképzés, vagy marketing kommunikáció terén? A szubjektív célok is fontosak, mint pl: Mit szeretnénk a fogyasztó gondolkodásában, érzéseiben kialakítani?

– A kommunikáció hangvétele, stílusa, képi és szöveges tartalma szintén tudatos tervezést igényel. Tisztáznunk kell, hogy mik a fő és mellék üzenetek, illetve azt is, hogy a hangvétel komoly, könnyed, vagy megdöbbentő legyen-e például.

– A kötelezően felhasználandó elemek körének egyeztetése is nélkülözhetetlen(pl.: logo, arculati elemek, korábbi kommunikációs elemek stb). Természetesen a szükséges szerződések aláírását követően ezeket a megrendelőnek minden esetben ügynökségünk rendelkezésére kell bocsájtania a tervezés és kivitelezés zökkenőmentes folytatásához a szükséges vektoros formátumokban. Amennyiben a megrendelő még nem rendelkezik saját arculati elemekkel, természetesen annak tervezését is vállaljuk. Erről a témáról bővebben szolgáltatásaink között nyújtunk információt.

– A munka kivitelezéséhez rendelkezésre álló idő és a büdzsé véglegesítése zárja a tervezési szakaszt.

További kérdés esetén állunk rendelkezésedre itt

Cégünk foglalkozik Facebook és Google adwords kampányok menedzselésével is, erről részletesebben ezen a linken olvashat!